Социално-мрежови анализ
Социално-мрежовият анализ може да подпомогне компаниите да се справят в различни класически ситуации, като:
- Избор на лидер
Ако търсите нов ръководител на екип във Вашата компания, един анализ на доверието и уважението на участниците в екипа, ще Ви даде важна информация за Вашия избор;
- Създаване на екипи
Има много ситуации, при които ръководителите искат да знаят как да изградят екип от хора, който да е максимално свързан с всички части на организацията. Социално-мрежовият анализ наистина е полезен при взимането на подобни решения;
- Задържане на хора с ключови знания и експертиза
Това може да се постигне чрез увеличаване на социалния капитал в организацията. Така например хора с повече контакти в организацията, най-вероятно са доволни от работата си и има по-голяма вероятност да останат в организацията;
- По-интелигентни решения за формалната организационна структура в компанията
Това се постига чрез разбиране на структурите на съществуващите социални мрежи. Социално-мрежовият анализ дава представа как се извършва действително работата в организацията, как се взимат решения и до каква степен е ефективна съществуващата организационна структура. Анализът може да открои пропуските или дублирането в отчетната структура на организацията или да открои хората, които играят решаваща роля в трансфера на знания. Извършването на социално-мрежови анализ може да разкрие модели, за чиято промяна са необходими организационни промени или промени в системата за възнаграждения;
- Сливания и придобивания
Когато едно предприятие или организация планира да се слее с друго, социално-мрежовият анализ дава възможност за анализ на подобни случаи. При този процес се свързват не само две организационни култури, а и две различни мрежи. Така анализът помага на ръководителите на двете комапании да обединят своите мрежи чрез подбиране на подходящите хора в подходящите отдели.
Ползите за Вашия бизнес могат да бъдат:
– По-голяма свързаност между отделните звена, отдели и дирекции в компанията
– По-добра комуникация
– Увеличаване на продажбите
– Идентифициране на истинските лидери
– Задържане и развитие на човешкия талант
– Значително подобряване на резултатите в общ план